Es. pag16 n°12
1)Mi sembra
che imparerai presto queste cose.
mihi videtur fore ut mox haec discas2)Al comandante sembra
che i soldati valorosi non temeranno il pericolo.
duci videtur fore ut strenui milites periculum non timeant3)Al maestro spesso sembra che gli scolari rincresca lo studio.
magistro saepe videtur discipulos studii pigere4)Mi sembra che molti si annoino della vita, perchè vivono nell inerzia.
mihi videtur multos vitae taedere, cum in inertia vivant5)Rispondi alla mia lettera al più presto, se ti sembra.
ad meam epistulam quam primum responde, si tibi videtur6)ho parlato abbastanza chiaramente, come mi è sembrato.
satis aperte loqui, ut mihi visus sum (visum est)Es.n°14 pag16
1)Si dice che Remo fu ucciso dal fratello Romolo.
dicitur Remus a fratre Romulo necatus esse2)Si tramanda che l'alfabeto fu inventato dai Fenici.
Litterae (=alfabeto)
a Phoenicibus repertae esse dicuntur3)Si dice che Celio fosse un giudice severissimo.
Celius dicitur iudex severissimus fuisse4)Si dice che tu abbia aiutato un uomo indegno.
diceris adiuvisse hominem indignum5)si diceva che i Romani avessero vinto facilmente quella battaglia.
Romani dicebantur illud proelium facile vicisse6)Si diceva che saresti tornato con grande gloria.
magna cum gloria dicebaris rediturus esse7)Si diceva che i Galli fossero già vicini.
Galli dicebantur iam adesse8)Si diceva che i barbari avrebbero assalito la stessa Roma.
barbari dicebantur Romam ipsam aggressuri esse9)E' stato tramandato che Ulisse fosse astutissimo.
Traditum est Ulixem callidissimum fuisse10)Si deve ritenere che il mondo sia stato fatto per l'uomo.
putandum est mundum hominis causa factum esse