Doti del buon maestro e doveri degli alunni

Magister sumat igitur ante omnia parentis erga discipulos suos animum ac succedere se in eorum locum existimet.

Ipse nec habeat vitia nec ferat. Non austeritas eius tristis, non dissoluta sit comitas. Plurimus ei de honesto ac bono cum discipulis sermo sit; moneat semper, sed raro castiget. Cum discipulos corrigit, iracundiam omittat: non acerbus minimeque contumeliosus sit; cum docet, sermo simplex et planus sit. Discipulis interrogantibus libenter respondeat, discipulos non interrogantes benevolis verbis incitet.

Multa exempla discipulis proponat, quia verba animos movent, sed exempla trahunt.

Discipuli autem praeceptores suos ament sicut parentes, libenter audiant et eorum dictis credant. Ad scholam laeti alacresque cotidie conveniant dociles ad disciplinam se praebeant. Versione tratta da Quintiliano.

Il maestro assuma dunque prima di ogni cosa verso i propri alunni l'animo di un genitore e pensi di succedergli al loro posto. Egli stesso non abbia difetti né li tolleri. La sua austerità non sia triste, l'affabilità non dissoluta. Lui abbia con gli alunni un parlare moltissimo sul bene e l'onesto; ammonisca sempre, ma castighi raramente....(CONTINUA)

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